Peru; nog een paar weken voordat ik vertrek - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Johan W - WaarBenJij.nu Peru; nog een paar weken voordat ik vertrek - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Johan W - WaarBenJij.nu

Peru; nog een paar weken voordat ik vertrek

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

04 Februari 2011 | Nederland, Hoorn

Peru; nog een paar weken voordat ik vertrek

Over een aantal weken is het (weer) zover; Op 6 maart vertrek ik voor bijna 3 maanden naar Peru.
Via deze site ben ik van plan om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen deze 3 maanden.
Wat ga ik deze 3 maanden zoal doen?
Om te beginnen ga ik een dag nadat ik op het vliegveld van Lima ben geland een 3 daagse bustour doen. Via de Ballestas eilanden, de Nazcalijnen en nog wat archeologische plaatsen kom ik 3 dagen later met de bus in Cuzco aan.
In Cuzco verblijf ik bij een gastgezin en neem ik 4 weken Spaanse les. De resterende 6 weken ga ik in een ziekenhuisje vrijwilligerswerk doen. Ik hoop dat ik door, de Spaanse lessen, het verblijf in een gastgezin en ín het land te zijn, voldoende Spaans spreek om te kunnen communiceren met de patiënten en dokters.
Op 6 mei ga ik de 4 daagse incatrail naar Machu Picchu lopen.
Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.
Links van deze pagina, onder het kopje “ Blijf op de hoogte” kun je je e-mailadres invullen als je bericht wilt krijgen wanneer ik een nieuw bericht op deze site heb gezet.
Op deze site kun je ook berichtjes voor mij achterlaten, erg leuk om te krijgen weet ik van mijn vorige reis! Natuurlijk blijf ik ook bereikbaar via mijn gewone e-mailadres.

Voorlopig tot zover, groeten Johan

  • 05 Februari 2011 - 00:37

    Lindy:

    Wow, een spannend avontuur weer!
    Leuk dat je ons weer op deze manier op de hoogte houdt! Gelukkig kunnen we je voor die tijd nog ff écht gedag zeggen :)


  • 05 Februari 2011 - 09:31

    Karla Seggelink:

    Hoi Johan
    Wat een spannend vooruitzicht, zo'n reis. Ik ga je volgen hoor.
    Verder sluit ik me bij Lindy's tekst aan!

  • 05 Februari 2011 - 10:44

    Wiepie:

    Nou Johan weer een hele uitdaging,volgens mij ga je nu eerst nog even ergens ontspannen of heeft mij harde schijf dat mis!
    Ene kom je nog in Friesland?
    Mazzel wiepie

  • 05 Februari 2011 - 11:32

    Yvonne:

    Hey Johan,
    Leuk om je weer te kunnen volgen tijdens je reis, gaan we ook zeker doen!
    We wensen je een plezierige, leerzame en inspirerende tijd toe daar in Peru.
    geniet ervan!!!!
    adiós
    de Butters

  • 05 Februari 2011 - 19:55

    Marlinda:

    WAUW!!! lijkt me een erge gave reis! Zeker die wandel trip naar Machu Picchu. Er wel eens foto's van gezien en dat was al erg indrukwekkend, laat staan als je dat echt zelf gaat doen!
    Jammer dat jij zonder begeleiding weg mag.... hihihi

  • 05 Februari 2011 - 22:35

    Ria Goeree:

    heee! johan! wat gaaf voorje dat je weer zo mooie reis ga maken, ga er van genieten maar je bent nog niet weg dus we spreken elkaar nog wel lijkt me leuk om je verslagen te lezen hoor,groetjes van mij.

  • 06 Februari 2011 - 15:13

    Maria:

    Ik vroeg me al af welke plannen je aan het uitwerken was, want reislustig als je bent begint het natuurlijk weer te kriebelen als je te lang in Hoorn bent. Peru zal weer een nieuwe uitdaging zijn en ik wens je alvast een hele goede reis, veel plezier en suc6 met de spaanse les. We gaan je vanuit Purmereutel volgen. Enne ik denk dat het Peruaanse ziekenhuisje heel gelukkig zal zijn met een vrijwilliger als jij! Groetjes van Maria ;-D


  • 07 Februari 2011 - 20:44

    Bert:

    Hoi Johan,wederom een mooie uitdaging om meer van de wereld te zien.Ik ben erg nieuwsgierig hoe je het daar zal hebben.Het werken in het ziekenhuis zal bijzonder zijn,als het bevalt wie weet volg ik je dan wel.In ieder geval geniet van alles wat je gaat doen....

  • 08 Februari 2011 - 08:33

    Claudia:

    Hey Johan,

    Leuk dat je ons weer op de hoogte houdt. Ik zal je volgen. Leuk dat je daar vrijwilligerswerk gaat doen, een uitdaging ook gezien de taal. Stoer hoor! Laten we kijken of het lukt daarna eens iets af te spreken... Ook een uitdaging ;-)

    Groetje, Claudia

  • 08 Februari 2011 - 09:18

    Marja Fl:

    Hoi Johan,
    Wat een ontzettend leuke reis ga je maken. Je hebt groot gelijk lekker 3 maanden wat heel anders doen. En toch weer spaans oppakken nietwaar, de beste manier om het snel te leren hoor, dt merk ik zelf wel. Maar buiten het spaans Peru lijkt mij een ongeloofelijk mooi land met een rijke geschiedenis, en volgens mij staan de mensen bekend als vriendelijk. Hoe ben je eigenlijk aan het gastgezin gekomen, kende je ze al??
    Ik kan nu al genieten met het vooruizicht de foto's van je te zien, die van je vorige reis waren ook heel mooi. Jee Johan, wat ben je toch lekker avontuurlijk en dat voor een noordeling!!! Maar alle gekheid op een stokje heel veel plezier op je reis en ik wil heel graag op de hoogte blijven van je wel en wee. En bedankt voor je berichtje tot zover.
    Liefs Marja

  • 08 Februari 2011 - 11:24

    Paula:

    Tja,dat wordt weer afzien op donderdagavond.Ik ga de weken weer tellen!
    Zie je nog wel voordat we innig afscheid nemen.

  • 08 Februari 2011 - 13:37

    Mariette De Jong:

    Hoi Johan , bedankt voor je mailtje en ook deze keer vind ik het weer heel leuk je te volgen. Misschien zie ik je nog voor die tijd, anders een hele mooie tijd daar en geniet ervan.

  • 08 Februari 2011 - 14:22

    Nienke:

    Hey Johan!

    Wat een spannende reis heb je in het vooruitzicht zeg! Geweldig! Ik ga je zeker volgen die 3 maanden, ben zeer benieuwd! Ik heb ook bijna vakantie, 3 weken. Minder spannend, wij gaan naar Terschelling! Haha!

    Groetjes Nienke

  • 08 Februari 2011 - 19:49

    Jacqueline Kreutzer:

    Hoi Johan,

    Wat een leuk avontuur weer!!! Ik wens je veel plezier in de voorbereidingen. Waarschijnlijk zien of spreken we elkaar niet meer voor die tijd, dus een goede reis en ik hoop veel nieuwe ervaringen in Peru.
    Ik zal je belevenisen blijven volgen. Doei

  • 08 Februari 2011 - 20:07

    Ina Van Sluis:

    Hallo Johan,

    Jeetje lekker zeg 3 maanden naar Peru,dat betekent voor mij dat ik je ga vervangen bij het schenken van de thee. Je kunt dus met een gerust hart vertrekken.
    Maar ik zie je nog wel.

  • 08 Februari 2011 - 21:12

    Marlies:

    Nog even en dan laat je je leerling zomaar in de steek!
    Ik zal zorgen dat als je terug bent, je trots op me kunt zijn!!
    Heel veel plezier daar, geniet ervan!!

    Liefs Marlies

  • 08 Februari 2011 - 21:37

    Ria:

    Dat ziet er weer veel belovend uit!

  • 09 Februari 2011 - 19:00

    Je Vriendinnetje:

    Hoi,

    Spannend hoor.
    We blijven meeleven hoor en natuurlijk krijg je berichtjes vanuit hier.
    En als je een adres geef schrijf ik je daar.

    Dikke kus van mij

  • 09 Februari 2011 - 21:02

    Josette:

    Wat een geweldig avontuur weer, vindt het fantastisch dat je dit weer allemaal doet. Dikke knuffel Josette

  • 11 Februari 2011 - 14:23

    Jolanda T:

    Querido Johan.

    Mucha suerte, te deseo alegría y momentos hermosos en el Perú!
    Disfrute de la naturaleza delicioso, la gente y toda la comida deliciosa y vinos peruanos!
    Amor Jolanda

  • 11 Februari 2011 - 18:32

    Saapke:

    Hoi Johan,
    ziet er weer veelbelovend uit. Je bent een echte avonturier. Ben weer heel nieuwsgierig naar je verslagjes. En foto 's natuurlijk. Veel succes met de voorbereidingen.

  • 14 Februari 2011 - 09:43

    Erma:

    Hoi Johan, wat een fantastische reis!
    geniet ervan, en ik wacht je reisverhalen met spanning af! groetjes Erna

  • 16 Februari 2011 - 20:46

    Ed:

    Wij hebben er ook nog even voor gestaan maar jij doet het. Heel veel plezier !!

  • 21 Februari 2011 - 14:07

    Maybritt:

    Tof! Ik ben jaloers! Geniet van je reis!
    Mooie foto's van de nazca lijnen!!!
    Veel groeten, maybritt

  • 27 Februari 2011 - 18:45

    Sonja:

    Klinkt leuk en goed allemaal, geniet lekker en succes!

  • 07 Maart 2011 - 20:00

    Mattie:

    hoi johan,


  • 07 Maart 2011 - 20:07

    Mattie:

    hoi johan

    Mooi dat je ons nu al even een berichtje hebt gestuurd ,want dat was toch wel spannend van wie je op zou halen ,maar gelukkig zit je nu op je eerste bestemming. veel plezier en geniet maar.

    gr mattie.x

  • 15 Maart 2011 - 08:34

    Sylvia:

    Hoi Juan !! Heb je natuurlijk helemaal niet meer gezien na de wintersport en nu zit je al weer Peru ! Heb al van je foto,s genoten , prachtig ! Hoop dat jij ook volop gaat genieten en veel gaat zien en meemaken . Succes met je spaans en ik kijk uit naar je berichtjes . Liefs van Sylvia

  • 10 Mei 2011 - 09:43

    Edy Klaassen:

    Hoi Johan,

    Leuk om over jouw belevenissen te lezen!
    Voor Journaal (personeelsmagazine) willen we graag aandacht aan jouw reis besteden. Zijn er foto's van Peru die jou geschikt lijken om bij het artikel geplaatst te worden?
    Ik vraag het via de site, omdat onze deadline op 26 mei is en ik niet zeker weet of je op tijd terug bent.

    Groetjes,
    Edy Klaasssen
    Medewerker communicatie Westfriesgasthuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Johan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 54169

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 28 Juni 2015

Ecuador

06 Maart 2011 - 29 Mei 2011

3 maanden Peru

01 Maart 2008 - 31 Mei 2008

Tanzania

Landen bezocht: