Klaar voor vertrek, - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Johan W - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek, - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Johan W - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek,

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 Februari 2008 | Nederland, Hoorn



Nog even een laatste mailtje voordat het avontuur gaat beginnen met ook nog wat extra informatie.

Alle voorbereidingen zijn ondertussen getroffen. Nadat ik de koffer weer een aantal kilo’s lichter heb moeten maken staat deze nu gepakt. De koffer woog woensdag nog 21 kilo, erg netjes voor als je (maar) 20 kilo mee mag nemen. Maar gisteren was de koffer plotseling toch gegroeid tot ruim 27 kilo. Accepteren dacht ik toen nog. Vanochtend ging ik er toch anders over denken toen ik bij het on-line inchecken zag dat ik €30,-- /kilo zou moeten betalen. Dus de koffer weegt nu weer netjes 21 kilo.

Morgen is het dan zover. Rond half acht ’s ochtends vertrek ik naar Schiphol. Om 10.20 uur gaat mijn vliegtuig richting Kilimanjaro Airport. Daar land ik rond 20.40 uur (de klok 2 uur vooruit gezet). Dan nog 2 uur met de taxi van het ziekenhuis naar het dorp Marangu. Dus ik ga er vanuit dat ik rond middernacht in mijn onderkomen voor de komende 3 maanden ben.
Zondag een dagje acclimatiseren en de nabije omgeving verkennen. Maandag om 8.00 uur mag ik me melden in de kerk van het ziekenhuis.

Mijn post gaat via het ziekenhuis:
Marangu Lutheran Hospital
p.o. Box 107, Marangu,
Kilimanjaro, Tanzania

Ik ga daar een Tanzaniaanse simkaart in mijn mobiele telefoon kopen zodat ik daar zelf kan bellen en ook bereikbaar voor het ziekenhuis ben. Het nummer volgt dus nog.

Vanaf nu zal ik mijn oude e-mailadres niet meer lezen, dus mailtjes moet je nu via het nieuwe e-mailadres doen(mijnachternaammijnvoornaam@live.nl) doen.

Natuurlijk wil ik ook iedereen bedanken voor de kaartjes, mailtjes, reacties, cadeautjes, telefoontjes etc. die ik heb gehad. Lief, ik geniet er van!

Hier laat ik het voor nu bij, ga de laatste zaakjes nog regelen.

Groeten Johan



:SMS update:: 1 maart 2008 :
Sms;veilig aangekomen, olielamp, in dit huis nu geen, stroom, zal morgenochtend wel zien waar ik terecht ben gekomen.hoor de poort op slot gaan.24gr nu hier

  • 29 Februari 2008 - 10:57

    Lindy:

    Jee, da's wel veel per kilo, kan me voorstellen dat je weer het e.e.a. uit de koffer hebt gehaald :)

    Nogmaals, een héél goede reis, en geniet van alles wat je mee gaat maken. We zullen je weblog regelmatig even bezoeken om te zien wat voor avonturen je beleeft!

    Liefs,
    Lindy & Gideon

  • 29 Februari 2008 - 11:26

    Marja Flens:

    lieve Johan,
    Heel veel succes met je eerste traject.
    Hoop dat je van alle eerste nieuwe indrukken kunt genieten.
    Ben benieuwd naar je volgende mail.
    liefs Marja

  • 29 Februari 2008 - 11:35

    Arjan:

    Nôh joh, da's tog ôk 'n heule onderneming. Wens je alle goets en geniet d'r van! Ut sal un skitterende ervaring worre. As je Bert d'r over ziet prate beginne zun oogies te glimme, dus verwagt dat bei jau strax ôk te zien!
    ;-) Groeten, Arjan L.

  • 29 Februari 2008 - 12:06

    Astrid:

    Hallo spetter,

    heel veel plezier, geluk mooi weer en natuurlijk een hele leerzame tijd daar.
    We kijken uit naar je mails met je belevenissen en we hopen je over 3 maanden weer veilig ,gelukkig en tevreden terug te zien.

    een hele dikke kus van ons allebei
    Marian en Astrid.

  • 29 Februari 2008 - 13:36

    Alice:

    Johan een hele goede reis toegewenst

  • 29 Februari 2008 - 16:12

    Saskia:

    Jemig, dan is het dan zover!
    Ik zou ook wel in je koffer willen kruipen maar dan is ie zeker te zwaar!!
    Goeie reis man, vlieg lekker en uh tot de volgende mail!

    Liefs Sas

  • 29 Februari 2008 - 16:13

    Bert En Ria:

    Beste Johan,
    De strijd tegen de kilo's heb je al overwonnen, dan komt de rest ook wel goed.
    Ik moet Bert bijna vastbinden aan de stoel poot.
    Geniet ook van de mooie vlucht.
    Ria
    Nog even praktisch......
    Je simkaart kan op zondagochtend vanaf 11uur tegenover Amsterdam pub in "winkelstraat" Marangu kopen.
    Groetjes daar kwa heri Bert


  • 29 Februari 2008 - 16:28

    Robencees:

    Weet je ... een mens heeft eigenlijk helemaal niet zoveel nodig in zijn leven ...
    Heb het goed daar en kom veilig terug!
    (wij danken God op onze blote knieen dat we niet mee hoeven)

    Liefs uit Alkmaar

  • 29 Februari 2008 - 17:46

    Marjan:

    Johan,
    Nog even en dan is het al zo ver...
    Wij willen je langs deze weg heel veel plezier, mooi weer en vooral een fijne tijd toewensen.
    Geniet ervan!!!

    Slaap lekker je (voorlopig) laatste nachtje in eigen bed.
    Voorzichtig aan in dat verre land!

    Groetjes:
    Geert & Marjan
    Sijmon
    Ruben

  • 29 Februari 2008 - 18:47

    Marga I.C.U.:

    Raar idee dat het nu dan toch eindelijk gaat gebeuren!Ik zal morgen zo af en toe even aan je denken,een beetje "mee reizen" "n hele goede reis en hopelijk kom je met een schat aan ervaringen weer gezond terug! groeten Marga

  • 29 Februari 2008 - 18:54

    Hans En Dianne:

    Johan het gaat nu echt gebeuren Pas goed op en heb veel plezier. Hopen dat je geen vertraging hebt. Tot mails en tot over 3 mnd
    Groeten Hans en Dianne

  • 01 Maart 2008 - 02:45

    Nachtdienst Ploeg:

    wij zitten met onze gedachten in het vliegtuig, terwijl jij lekker ligt te pitten. of ijsbeer je om je koffer???
    met deze wind ben je wel een uur eerder daar.

    heel veel plezier

    bar, sas, paul v, ans

  • 01 Maart 2008 - 21:16

    Aukje :

    gelukkig! Dacht vanmorgen, toen je door de douane ging, even dat je niet meer wist waar je naar toe zou gaan maar 't is toch goed gekomen!

    laat je verrassen! Bij daglicht kan het alleen maar meevallen.

    groeten
    x Auk, Durk, Sanne, Herman en Martin


  • 01 Maart 2008 - 22:18

    Mattie:



    HALLO

    VANDAAG VEEL AAN JE GEDACHT.

    GROET VAN HIER.

  • 02 Maart 2008 - 12:10

    Rimmer En Mery:

    Hai Johan,
    Hoop dat het overdag allemaal meevalt.
    En met alleen olielamp red je het ook wel.
    Liefs van Rimmer en Mery

  • 02 Maart 2008 - 13:29

    Stenny:

    Nou Wieb, dat is dus de echte rimboe. Geen stroom maar met een olielamp aan tafel zitten. Nu dus ook geen stroom voor je laptop en het scheren!!!!
    Oei dan wordt je eeen echte bosjes neger. We zijn blij dat je goed aangekomen bent, geen last gehad met het vliegen en die wind hier in nederland.
    Zien uit naar een berichte op je weblog, lieve groetjes, Sten

  • 02 Maart 2008 - 18:09

    Baukje Otten:

    Hallo Johan, hoop dat het meeviel de volgende ochtend! Heel veel succes, hopelijk voel je je snel op je plek. Erg benieuwd naar alle volgende berichten. Liefs, Baukje.

  • 02 Maart 2008 - 18:47

    Wiepie:

    hey
    het eerste begin is er je bent veilig aangekomen. hoop dat het allemaal mee valt en datje straks stroom hebt. en ja anders word het scheren met mes. veel succes morgen
    groeten ids wiepie en kids

  • 02 Maart 2008 - 18:57

    Astrid:

    gelukkig dat je veilig bent aangekomen.
    Hopelijk valt het bij daglicht mee je hebt in ieder geval lekker weer.
    Je ligt veilig als de poort op slot gaat klinkt goed.
    Als je dit leest heb je er waarschijnlijk een week opzitten.
    We hebben in gedachten met je mee gereisd hoor. Veel plezier.

    Hele dikke kus van ons,
    Marian en Astrid.

  • 02 Maart 2008 - 20:21

    Marjolan:

    Je zou toch genoeg moeten hebben aan een paar t-shirts en korte broeken??? Heel veel werkplezier!!

  • 03 Maart 2008 - 00:23

    Nachtdienst Ploeg:

    he johan,

    je eerste dag achter de rug.
    we zijn benieuwd. de temperatuur lijkt lekker. ziet je huisje er een beetje leuk uit??? dus je wordt opgesloten 's nachts??!!

    veel succes en we horen binnenkort wel hoe het je verder bevalt..

    kus, bar, sas, paulv en rini

  • 03 Maart 2008 - 14:35

    Marja:

    Hoi Johan,
    nou de leeuwen blijven in iedergeval buiten 's nachts. Hopen dat de poorts straks wel weer open gaat, en dat het er leuk uitziet. Wel romantisch zo'n olielamp!!!!
    gr marja

  • 03 Maart 2008 - 19:34

    Jaap:

    ik hoop dat als goed met je is daar hoop dat je al stroom heb

    gr j en t cuperus

  • 03 Maart 2008 - 20:48

    Saapke:

    ja Johan, dyn earste wurkdei sit d'r op. Bin beneid nei dyn earste berjocht, want dan witte we dat it dy goed giet. It is efkes ofwachtsjen...

  • 03 Maart 2008 - 21:25

    Riet:

    He die Johan,
    Heb je de eerste kerk dienst overleefd? Of ga jij daar ook de overdracht aan bed introduseren :)Ben erg benieuwd naar je ervaringen, als je net zo geniet als Bert komt het helemaal goed. Ik ga je spreken jonge!

  • 04 Maart 2008 - 11:16

    Patricia:

    Hoi Johan,

    Fijn dat je er veilig bent!
    Geniet geniet geniet!
    Maak er iets moois van!
    En onthoud, voor het geval 't een keer even zwaar is, wat een prachtige kans dit is om iets voor de mensen daar te betekenen en zelf zoveel te kunnen leren en te groeien!

    lieve groetjes,
    Patricia

    ps nu al benieuwd naar al je verhalen dus hoewel 3 maanden heel lang lijkt, vliegen ze om en spreken we snel daarna af. Ongeacht of de rest van de 'geng' kan

  • 04 Maart 2008 - 13:56

    Minketjitske:

    hoe was ej eerste dag in Tanzania

    minketjitskecuperus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Tanzania

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2008

De laatste.....

23 Mei 2008

van alles en nog wat....

13 Mei 2008

Een werkdag en ……. I’ve survived the daladala

02 Mei 2008

Arusha

25 April 2008

Ethiek
Johan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 54097

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 28 Juni 2015

Ecuador

06 Maart 2011 - 29 Mei 2011

3 maanden Peru

01 Maart 2008 - 31 Mei 2008

Tanzania

Landen bezocht: