De eerste dagen - Reisverslag uit Marangu, Tanzania van Johan W - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Marangu, Tanzania van Johan W - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Maart 2008 | Tanzania, Marangu

De eerste dagen.
Vandaag is het dinsdag en ik zit nu te internetten in het ziekenhuis, ik heb mazzel want er zit een Finse IT-medewerker naast me. Vanmiddag nog een powercut gehad, dus dubbelop mazzel dat het nu kan. Heb de vele berichtjes nog niet gelezen maar ik verheug me er nu al op. Maar eerst jullie een bericht sturen voordat er weer een kink in de kabel komt. Per nu toch al de kink in de kabel, dus geen internet meer en alleen op de batterij van de laptop kan ik nu verder tikken.
Het vliegtuig had een uur vertraging maar door sneller te gaan vliegen toch op de verwachte tijd aangekomen. Bij mama Stella aangekomen bleek in één huis geen elektriciteit te zijn. Dit huis was voor mij omdat het huis met verlichting voor de Noorse vrouw met kind (8 jaar oud) was. Met een olielamp heb ik het toilet en mijn bed gevonden. Dus eigenlijk gelijk gaan slapen. Het is warm dus alleen een lakentje maar dat blijkt ’s nachts toch te weinig dus toch maar een deken erbij.
Zondags kon ik bij daglicht zien waar ik terecht was gekomen. In een grote tuin, omringd door een haag en bananenbomen, staan een aantal huizen. Ik heb voor mij alleen een huis.
Vandaag samen met een aantal andere vrijwilligers Marangu verkend. Lekker veel lopen. Net toen we wat gingen drinken begon het flink te regenen, dit duurde gelukkig maar even. Op de terugreis ook naar het ziekenhuis gelopen zodat ik de volgende dag wist waar ik heen zou moeten.
Maandag: vandaag mijn eerste werkdag. Start om 8.00 uur in de kerk van het ziekenhuis. Daarna rondleiding van Tuna over het ziekenhuis terrein. Hierna mocht ik naar de “minor theater”. Hier ook weer veel uitleg, vandaag dus een dagje gespannen luisteren en verder nog weinig doen. Na werktijd verzamelen we als blanken om iets te gaan drinken in het dorp.
Vandaag, dinsdag dus, ongeveer een dag als gisteren. Degene waar ik mee werk, legt me werkelijk alles uit. Krijg bv te horen wat je klaarlegt voor het inbrengen van een catheter.

Nu is het wachten tot er weer stroom is voordat ik dit kan verzenden.
Mijn telefoonnummer hier: +255787965246 (goedkoop (8ct/min)bellen dan: 0900 9500, stem afwachten, nummer intoetsen afsluiten met een #).
Groeten Johan



  • 05 Maart 2008 - 13:34

    Saskia Rood:

    Hey Guan,
    Leuk weer van je te lezen!
    Heb zelfs m'n meiden uitgelegd wie je bent en waar je zit en ook zij leven met je mee!
    Hot nieuws uit het WFG: Jet is bevallen van een zoon Thom! Alles met moeder en kind (en vader ook wel denk ik).
    Succes met je werk daar!

    Liefs Sas

  • 05 Maart 2008 - 15:39

    Heleen:

    Johan,
    Hartstikke leuk om nu al over je eerste ervaringen te lezen.(je ziet dat het syteem ook bij mij werkt)
    We blijven je volgen.
    Succes

  • 05 Maart 2008 - 16:57

    Siem Nulkes:

    Ha Johan,
    Leuk om van je belevenissen op deze manier te kunnen vernemen.Wens je erg veel succes en een geweldige ervaring toe!
    Grt.
    Siem

  • 05 Maart 2008 - 17:27

    Paula:

    Hoi!
    Fijn dat je goed bent aangekomen.Ik zit me zo voor te stellen dat je daar zo'n beetje op de tast je bed en het toilet hebt gevonden in je huisje.En dan maar lekker slapen!Niks voor mij..Ik zou eerst willen zien of er geen enge beestjes of insecten rondliepen,(bananenspinnen bijvoorbeeld).Hoe is de omgeving?Zit je echt in de bush,of hoe moet ik mij dat voorstellen?hoor het vast nog wel!Geniet van je bounty morgenavond.Groet paula

  • 05 Maart 2008 - 18:54

    Roel:

    Hoi Johan,
    Dus goede reis gehad. Nog niet gearriveerd en al met de club de kroeg in. Klinkt al goed! Ik blijf je verhalen lezen. Trouwens houdt in september vast een plekkie vrij voor Barca. Het gaat zo goed als zeker door. Dus een beetje oefenen in Kenia! (Breek je pols niet)
    Groeten, Roel.

  • 05 Maart 2008 - 19:33

    Corine:

    Hoi Johan,
    Leuk dat je al zo snel iets laat horen. Fijn dat de reis goed gegaan is, ik had gezien de storm, meer vertraging verwacht. Ik begrijp dat je oren tuten na al die uitleg, kan mij voorstellen dat je je handen uit de mouwen wilt steken.
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Liefs Corine

  • 05 Maart 2008 - 22:47

    Ina:

    Ha Johan,goed aangekomen gelukkig en dan meteen in het donker wat rond modderen,maar een goed begin enz.lijkt me toch reuze spannend allemaal ik wens je een fijne tijd daar en morgen gaan we gezellig naar de solistenavond en in de pauze zullen we aan je denken een hartelijke groet.

  • 06 Maart 2008 - 00:41

    Zuster Claudia:

    Hé lieve Johan,

    Nou, ik heb me aangemeld hoor, en blijf dus op de hoogte. Veel succes daar en vooral ook genieten. Ik ken het gevoel. Ben vorige week teruggekomen uit Senegal. Je raadt het nooit, maar ik had mijn vliegtuig naar huis gemist. Je verwacht in Afrika nu eenmaal niet dat ze 6 uur eerder vertrekken :-) Ik ga je belevenissen volgen. Heb je trouwens water uit de kraan?? Of heb je een bucket-shower??

    Liefs, Claudia

  • 06 Maart 2008 - 08:11

    Marja Flens:

    Hoi Johan,
    Lijkt me een mooie omgeving met bananen uit eigen tuin. Wat verwachten ze van jou kennis daar!! nou ja goed om je voorbehouden handelingen te oefenen ha ha.
    wat zijn je verdere werkzaamheden, heb je daar al beeld van??
    Lees graag weer verder.
    groetjes Marja

  • 06 Maart 2008 - 13:35

    Zuster Jo:

    Hi Jo!!!

    Geweldig zeg al die ervaringen die je in een paar dagen al mee gemaakt hebt!!! Altijd handig als iemand je uitlegd wat je klaar moet leggen voordat je iemand gaat katheteriseren....hij is zeker bang dat door je jetlag het glijmiddel zal vergeten in te spuiten....Werken ze daar nog wel met die penisklemmen...???
    Nou Jo, zal je van de week ff smssen, om je de laatste (roddel)nieuwtjes te laten weten....
    Wacht met smart op je nieuwe mailtjes!
    Kus Jo

    ps. Alles is liefde al bekeken op je laptop???

  • 07 Maart 2008 - 13:55

    Ron:

    Hoi Johan,

    Gister de solistenavond gehad, was erg gezellig en er zit veel talent op het koor. Ook wat minder goede artiesten. Sky radio, heeft ook gezongen hihihi. Aan Oukje gevraagd of zij me je link wilde mailen, en zie contact!!

    Als we terug zijn stuur ik je een langere mail.

    Succes en groetjes

    Ron.

  • 07 Maart 2008 - 16:35

    Minketjitske:

    je ehbt leuke fotos

  • 07 Maart 2008 - 18:43

    Sanne:

    Heee Johan!!!
    Alles goed? Wat gaat de tijd snel he, vorige week was je nog bij ons te eten!
    Als ik zo de foto's bekijk is het net Barzilie :P. Hoe gaat het met je enegls? vast wel goed denk ik. Ik hoop snel weer wat te horen (lezen) van je!
    groetjes Sanne

  • 08 Maart 2008 - 04:08

    Nachtzusters :

    Ha die Johan,
    Vannacht Afrikaanse tafrelen op de SEH.
    Bloed tot knie hoogte op de muur en onder de brancard van de buren. Helaas geen schoonmaker in de buurt. Soppen dus op je kop. Gelukkig de patient naar de IC gebounced :)En is je inwerk periode al voorbij of loop je nog mee? En zit het protocol catheteriseren al in je hoofd?:)
    Groetjes, JOT & Riet

  • 08 Maart 2008 - 11:02

    Hans En Dianne:

    Hallo Johan, gelukkig goed aangekomen. We zijn benieuwd wat je eerste week allemaal al bent tegengekomen. Echt al aan het werk? Lekker warm? Hier hele andere omstandigheden, vanavond een apres ski feest... Dat is wat anders dan de warme Afrikaanse zon. Op de IC gaat het z'n gangetje, alleen dit weekend schijnen we een beddensluiting te hebben in verband met zieken. Ik heb avonddienst, dus ik ben benieuwd of dat ook zo is. Groeten, Hans&Dianne

  • 09 Maart 2008 - 18:04

    Sylvia:

    Hey Juan !!! Eindelijk een berichtje van mij. De computer was weer eens in de revisie. Fijn dat je goed bent aangekomen en zelfs een eigen huis hebt ! Maak je daar ook nog wat foto,s van en vertel over het eten...
    Wat voor werk heb je allemaal al verzet in het ziekenhuis ? Hier weer een saaie ,regen achtige zondag achter de rug, niet te bruin worden, jij ! Wellicht heb je geen tijd om te zonnen...
    Tot gauw, Sylvia

  • 09 Maart 2008 - 18:10

    Mascha Franssen:

    Hoi Hoi
    Zo, daar zit je dan nu toch! Na al die maanden van voorbereiden ben je nu dan op de plek waar je 3 maanden gaat blijven. Echt super dat je dat doet, ben best jaloers! Hopelijk ga je heel veel leuke, mooie, ontroerende, spannende, overweldigende en fantastische ervaringen opdoen. Ik zal je verhalen volgen hoor.
    Geniet ervan en veel succes!

    Groetjes Mascha

  • 09 Maart 2008 - 21:30

    Marjolan:

    Een leuke eerste week gehad? Maar goed dat je een IT-er bij je hebt! Maar je had het evengoed wel gered denk? Ik blijf je volgen. Veel succes in de 2de week.
    Groet, Marjolan.

  • 13 Maart 2008 - 10:39

    Riet P:

    Ziet er goed uit dat huis op de foto is dat jouw huis of het ziekenhuis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Marangu

Tanzania

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2008

De laatste.....

23 Mei 2008

van alles en nog wat....

13 Mei 2008

Een werkdag en ……. I’ve survived the daladala

02 Mei 2008

Arusha

25 April 2008

Ethiek
Johan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 54157

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 28 Juni 2015

Ecuador

06 Maart 2011 - 29 Mei 2011

3 maanden Peru

01 Maart 2008 - 31 Mei 2008

Tanzania

Landen bezocht: